مرکز دانلود کاربردی اکسل

طراحی برنامه های کابردی اختصاصی بر پایه نرم افزار اکسل

مرکز دانلود کاربردی اکسل

طراحی برنامه های کابردی اختصاصی بر پایه نرم افزار اکسل

مرکز دانلود کاربردی اکسل

با توجه به امکانات نرم افزار اکسل و در عین حال سادگی و سهولت استفاده از آن ،ما در این مرکز سعی داریم تا برنامه ها و نرم افزار های ساده و کاربردی اختصاصی برای مشاغل و کسب و کار های مختلف را در قالب فایل های اکسل با استفاده از قابلیت های برنامه نویسی VBA و ماکرو نویسی در اکسل طراحی و منتشر کنیم.

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

اهمیت یادگیری اکسل در رشته حسابداری

به نام خدا و سلام به شما کاربران عزیز و ارجمند ، ضمن تبریک به مناسبت هفته جهانی حسابدار ، مطالبی را به صورت نکته ای در مورد اهمیت آموزش اکسل برای حسابداران توضیح وی دهم . همانطور که می دانید نرم افزار اکسل به نوعی با شغل حسابداری پیوند خورده است ، و می تواند مکمل مهارت ها و تواناییهای یک حسابدار قرار بگیرد. از این رو یادگیری اکسل در تمامی مراحل کار ، می تواند عصای دست شما باشد و روند کار شما را بهتر نماید . اکسل یکی از نرم افزارهای آفیس می باشد که درورژن های مختلف عرضه شده است . گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته آفیس ، به خصوص word , Excel یکی از آیتم های مهم در رزومه شغلی حسابدارن به شما می رود و در کنار مهارت هایی که به کاربران یاد می دهد و به عنوان یک امتیاز قابل قبول در ارجاع کار به آنها خواهد بود . آموزش اکسل برای همه حسابداران توصیه می شود و حرفه ای های این رشته به صورت کاملاً پیشرفته  از امکانات این نرم افزار استفاده می کنند و برخی از آنها به موفقیت های چشمگیری نائل آمدند . در دیگر کشورها حسابداران دوره های برنامه نویسی اکسل را در چند مرحله پشت سر می گذارند و در کنار تدریس این رشته بازار کار خوبی را برای خود راه اندازی کرده اند. در ایران هم کار با قسمتهای مهم و پرکاربرد اکسل در رشته حسابداری باعث بوجود آمدن راه حل ها و تکنیک هایی شده است که باعث سرعت داشتن در اداره امور مالی می شود .

کار خود را شیک انجام دهید

همانطور که قبلاً بیان شد ، داشتن نظم در اجرای کارهای مالی یک از ارکان های مهم سیستم حسابداری منسوب می شود و در کنار سرعت بسیار بالایی که به روند کار می دهد و باعث شیک شدن کلیه فرآیندهای امور مالی می شود. برقراری نظم و شیک شدن باعث تمرکز بیشتر شما در ثبت و کنترل کلیه رویدادهای مالی خواهد . بدین ترتیب شما خیلی خوب می توانید برای بروزرسانی اسناد برنامه ریزی کنید.


مهمترین کاربردهای اکسل در حسابداری عبارتند از :
  • لیست کردن رویدادهای مالی بصورت فایل های جداگانه
  • طبقه بندی و Sort کردن داده ها به عناوین دلخواه
  • تهیه و تنظیم انواع گزارشات مالی مانند ترازنامه ، سود وزیان و جریان وجو نقد
  • تنظیم جداول مکمل مانند لیست حقوق و دستمزد و استهلاک و …
  • جمع آوری مدارک ناقص در نبود نرم افزار حسابداری به صورت منظم
  • استفاده از توابع اکسل که فرمولهای مهمی به صورت پیش فرض در آن تعریف شده است
  • کنترل انبار و شمارش موجودی کالا
  • تنظیم صورت مغایرت بانکی
  • تنظیم کاربرگ های مهم حسابرسی

و صدها امکانات دیگر که با ورود به دنیای زیبای این نرم افزار با آن آشنا خواهید شد. یکی از ویژگیهای خیلی خوب اکسل ، ایجاد وابستگی در محیط اختصاصی است . یعنی اگر شما بتوانید کارکردن با اکسل را تمرین کنید به گونه ای به آن عادت می کنید که تمامی امورات کاری و روزمره و حتی زندگی خود را با آن انجام می دهید و همین تکرار در اجرای برنامه و نیاز شما به امکانات آن ، باعث خواهد شد در کنار گذراندن دور های کاربردی و تکرار و تمرین شما در استفاده بهینه از آن ، شما را به یک فرد حرفه ای در تکنیک های این برنامه کاربردی تبدیل نماید. به مناسبت هفته حسابدار و برای آشنایی بیشتر شما با ترفندهای اکسل به صورت تصویری ، با تلاش و زحمات جواد عوض زاده ، یک مجموعه ۱۰ قسمتی از آموزش ویدئویی برخی نکات و تکنیکهای مهم اکسل تهیه شده است که شما می توانید هر قسمت را بصورت جداگانه دانلود کنید و پس از مشاهده فیلم ،  مانند توضیحات مدرس ، تمرین کنید. در صورت استقبال کاربران از فایل آموزش تصویری ، بسته های کاربردی بیشتری توسط تیم اجرایی پرشین حساب عرضه خواهد شد. امید است بتوانیم حرکت مفیدی برای ارتقاء سطح دانش حسابداران و پیشرفت آنان برداریم .

قسمت اول آموزش تصویری اکسل 

قسمت دوم آموزش تصویری اکسل 

قسمت سوم آموزش تصویری اکسل 

قسمت چهارم  آموزش تصویری اکسل 

قسمت پنجم آموزش تصویری اکسل 

قسمت ششم  آموزش تصویری اکسل 

قسمت هفتم آموزش تصویری اکسل 

قسمت هشتم  آموزش تصویری اکسل 

قسمت نهم آموزش تصویری اکسل 

قسمت دهم  آموزش تصویری اکسل

برگرفته از وب سایت خوب : پرشین حساب ( مرجع حسابداری فارسی زبانان )

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی