مرکز دانلود کاربردی اکسل

طراحی برنامه های کابردی اختصاصی بر پایه نرم افزار اکسل

مرکز دانلود کاربردی اکسل

طراحی برنامه های کابردی اختصاصی بر پایه نرم افزار اکسل

مرکز دانلود کاربردی اکسل

با توجه به امکانات نرم افزار اکسل و در عین حال سادگی و سهولت استفاده از آن ،ما در این مرکز سعی داریم تا برنامه ها و نرم افزار های ساده و کاربردی اختصاصی برای مشاغل و کسب و کار های مختلف را در قالب فایل های اکسل با استفاده از قابلیت های برنامه نویسی VBA و ماکرو نویسی در اکسل طراحی و منتشر کنیم.

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

دانلود رایگان این فایل

شرح مختصر : بطور کلی وجوه نقد متعلق به موسسات شامل وجوه نقد نزد صندوق،وجوه نقد نزد تنخواه و وجوه نقد نزد بانک می باشد. عملیات حسابداری هر بخش وجوه نقد بطور جداگانه مورد بحث قرار می گیرد. عمدتا در حال حاضر عملیات دریافت و پرداخت از طریق سیستم بانکی صورت می گیرد. (به دلیل اینکه مبلغ معاملات بالا بوده و نز به دلیل اجتناب از اشتباهات و کسری صندوق) ولی در برخی از موارد نگهداری وجوه نقد در صندوق شرکت غیرقابل اجتناب است. کاملترین تعریف نقد از لحاظ حسابداری عبارتست از: آنچه که اگر به بانک ارائه شود معادل ارزش اسمی آن، بدون قید و شرط و فورا توسط بانک پرداخت گردد. به عنوان مثال می توان از اسکناس و مسکوک،چک،حواله های بانکی، بروات دیداری، حسابهای پس انداز و دیداری نزد بانکها و سایر نهادهای مالی به عنوان نقد یاد نمود زیرا به محض ارائه به بانک مبلغ اسمی آنها به حساب مشتری منظور می گردد. حسابهای مربوط به وجوه نقد اعم از صندوق و بانک از مهمترین حسابهای هر موسسه به شمار می رود زیرا این حسابها معرف قدرت خرید کالا و خدمات و نیز قدرت پرداخت بدهی ها می باشند. مانده وجوه نقد به عنوان اولین رقم تشکیل دهنده داراییهای جاری در ترازنامه منعکس می گردد.

فهرست مطالب اصلی موجود در این فایل عبارتند از :

حسابداری وجوه نقد و بانک

وجوه نقد

کنترل های داخلی مربوط به وجوه نقد

صندوق

عملیات حسابداری وجوه نقد نزد صندوق

اضافه (کسر) صندوق

روش های برخورد با کسری و اضافه صندوق

حساب بانک

حسابداری وجوه نقد نزد تنخواه

تنخواه گردان به روش صورت می گیرد

ثبتهای حسابداری مربوط به تنخواه گردان

حسابداری موجودی نقدی نزد بانکها

اقلام اول در تهیه صورت مغایرت

تشخیص ماهیت اقلام باز – اهم اقلام باز عبارتند از

تست ها

اصطلاحات

 


منبع اصلی این مطلب : نایاب حساب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی